سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

بیل گیتس: هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ و جدی برای گوگل و آمازون به حساب می‌آید

  • کد خبر: ۱۶۵۶۰۷
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
بیل گیتس: هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ و جدی برای گوگل و آمازون به حساب می‌آید
بیل گیتس، سرمایه‌دار آمریکایی، به تازگی گفته که فناوری هوش مصنوعی نیاز به موتور‌های جستجو را به طور کامل از بین خواهد برد.

شهرآرانیوز - اگرچه هوش مصنوعی مولد از زمان راه‌اندازی ChatGPT در ماه نوامبر در اخبار رسانه‌های اجتماعی نفوذ کرده است، اما این فناوری قدرتمند - و به طور مرتب در حال تکامل - تاکنون از موتور‌های جستجو جدا مانده است.

بله، هوش مصنوعی برای مدتی طولانی بخشی از جستجوی اینترنتی بوده است؛ از پیشنهاد نتایج جستجو تا رتبه‌بندی وب سایت‌ها، اما این فناوری هنوز تا کامل و همسان‌شدن با دیگر فناوری‌ها راه زیادی دارد.

بیل گیتس، سرمایه‌دار آمریکایی، می‌گوید که این فناوری نیاز به موتور‌های جستجو را به طور کامل از بین می‌برد.

گیتس در سخنرانی‌اش در AI Forward ۲۰۲۳، رویدادی که توسط گلدمن ساکس و SV Angle برگزار شد، گفت: شرکتی که در نهایت برنده مسابقه هوش مصنوعی خواهد شد، شرکتی است که یک دستیار دیجیتال شخصی را توسعه دهد.

گیتس می‌گوید افرادی که به این دستیار دسترسی دارند دیگر به یک سایت جستجو یا سایتی مثل آمازون نخواهند رفت.

این دستیار هوش مصنوعی - که هنوز معرفی نشده است- می‌تواند نیاز‌های انسان را پیش‌بینی کند و انواع کار‌هایی را که کاربران برای آن‌ها وقت ندارند (مانند خواندن) انجام دهد.

گیتس در ادامه افزوده است: ما تا دستیابی به این ابر دستیار دیجیتال فاصله زیادی داریم.

این میلیاردر فناوری گفته که ۵۰ درصد احتمال دارد برنده این مسابقه هوش مصنوعی - به عبارت دیگر، توسعه‌دهنده موفق دستیار هوش مصنوعی - یک استارتاپ فناوری یا یکی از غول‌های فناوری پیشرو باشد: «اگر مایکروسافت وارد این حوزه نشود ناامید می‌شوم، اما چند استارت آپ از جمله Inflection هستند که مرا تحت تأثیر قرار داده اند.»

Inflection AI یک استارتاپ کوچک در حوزه فناوری است که در تلاش است تا ایده گیتس درباره دستیار هوش مصنوعی را زنده کند.

مصطفی سلیمان، مدیر عامل Inflection و یکی از بنیانگذاران Deep Mind، گفته است:

«هوش مصنوعی شخصی خود را تصور کنید که تنها ماموریتش شادتر، سالم‌تر و سازنده‌تر کردن شماست. ما همه پاسخ‌ها را نداریم، اما در حال توسعه یک هوش شخصی هستیم که واقعاً برای شما کار می‌کند. ماموریت ما این است که هوش مصنوعی را با شما هماهنگ کنیم، و مهم‌تر از هر چیز دیگری علایق شما را با آن هماهنگ کنیم. این به معنای طراحی یک هوش مصنوعی است که در صورت نیاز در کنار شما باشد، به شما کمک کند اهدافتان را بیان کنید و زندگی خود را سازماندهی کنید.»

گیتس در ادامه به بحث درباره نوآوری‌های هوش مصنوعی در حوزه سلامت پرداخته و گفته است که این فناوری می‌تواند به نوعی از دارو‌ها منجر شود که قادر به درمان آلزایمر و بیماری‌های مشابه هستند.

او همچنین به خطر بالقوه از دست دادن شغل ناشی از فناوری هوش مصنوعی اشاره کرده: ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی بر کارگران یقه‌سفید و آبی تأثیر می‌گذارند، زیرا استفاده از این نوآوری بسیار ارزان‌تر از استفاده از انسان‌ها خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->